„Szociális munkás és közösségek segítésére irányuló felsőoktatási képzések innovatív, duális és gyakorlatorientált fejlesztése. Transzformatív-dialogikus tanulás a kooperáció szolgálatában.”

EFOP-3.5.2.-17-2017-00002
„Szociális munkás és közösségek segítésére irányuló felsőoktatási képzések innovatív, duális és gyakorlatorientált fejlesztése. Transzformatív-dialogikus tanulás a kooperáció szolgálatában.”

A hazai felsőoktatásra napjainkban az elméleti képzési irányok kifejezett dominanciája jellemző, emellett alulreprezentált a gyakorló szakemberek részvétele az oktatásban. A jelenlegi képzési struktúra nem kínál elegendő lehetőséget a gyakorlatban közvetlenül hasznosítható ismeretek és készségek elsajátítására, holott a munkaadói oldal kifejezetten igényli a gyakorlatorientált képzési programokat elvégző szakembereket.

Projektünk tervezésére az irányadó fejlesztési programokkal összhangban, a felsőoktatási stratégia céljait alapul véve került sor. A projekt általános szakmai célja a munkaerő-piachoz való igazodás, a hallgatók munkaerő-piaci és az oktatók módszertani kompetenciáinak fejlesztése. Ennek eredményeként a munkaerő-piaci és a nemzetközi verseny kihívásaira mind a hallgatók, mind az oktatók, mind pedig az intézmények emelkedő teljesítménnyel lesznek képesek válaszolni. A felsőoktatási részvétel és a végzettségi szint növelése érdekében az érintett felsőoktatási intézményekben olyan szolgáltatások kifejlesztésére és működtetésére törekszünk, amelyek biztosítják a tényleges munkaerő-piaci igények kielégítését, különös tekintettel a szociális munka és egyéb segítő szakmák képzési területére. A duális képzést olyan eszköznek tekintjük, amely – megfontolt és jól előkészített lépés-sorozat keretei között – minden szereplő számára egyidejű nyertes pozíciót eredményez, a közvetlen szakmai tartalmakon felül pedig támogatja a hallgatók transzferábilis ismereteinek, készségeinek bővülését, érdeklődésük, motivációik fejlődését. Javítja előmeneteli lehetőségeiket, szociális-vezetési képességeiket, és elősegíti szakmai önállósodásukat.

A megvalósításban részt vevő felsőoktatási intézmények vállalt tevékenységei széles spektrumon mozognak:
- tantervfejlesztés
- tananyagok, digitális tartalmak fejlesztése
- módszertani innováció
- képzők képzése
- hallgatói kompetenciák mérése és fejlesztése
- gyakorló szakemberek bevonása a képzésekbe
- vállalati tantervek kidolgozása a duális képzés gyakorlóhelyei számára
- felsőoktatási részvételt növelő és a lemorzsolódás kockázatát csökkentő programcsomagok kidolgozása és megvalósítása

A projekt az EFOP-3.5.2 konstrukció keretében 405 587 346 Ft támogatással valósul meg a 2017.09.01.- 2020.09.30 közötti időszakban a Pécsi Tudományegyetem, mint fő pályázó (Bölcsészettudományi Kar, Közösségi és Szociális Tanulmányok Tanszék) és a Debreceni Egyetem (Egészségügyi Kar, Szociális Munka Tanszék), valamint a Széchenyi István Egyetem (Apáczai Csere János Kar Szociális Tanulmányok és Szociológia Tanszék) konzorciumi együttműködésében. A Debreceni Egyetem Egészségügyi Kar támogatási összege 111 222 935 Ft.

Letölthető dokumentumok

Események

Az olvasás és az írás tanításának összetett folyamatairól, az olvasási készségek fejlesztéséről, a hatékony tanítási módszerekről rendez konferenciát a Belügyminisztérium a Debreceni Egyetemen 2024. november 22-én, pénteken.

Testről vagy lélekről? címmel a depressziók sokféleségéről és küldő-belső okairól tart előadást a Magatartástudományi délutánok sorozat keretében Gonda Xénia november 22-én, pénteken.

A Szenior Egyetem keretében Szekanecz Zoltán, az Általános Orvostudományi Kar Reumatológiai Tanszékének vezetője tart előadást Korral járó mozgásszervi betegségek címmel.