A Debreceni Egyetem elektronikus levelezőrendszerében (Microsoft 365 Exchange Online szolgáltatás) a külső feladótól, valamint a nem egyetemi levelező infrastruktúra szolgáltatást biztosító levelező szerverekről érkező üzenetek, a rosszindulatú, emailben kezdeményezett támadások, fenyegetések és csalások megakadályozása érdekében 2022. szeptember 22. napjától automatikusan megjelölésre kerülnek.
A webes levelező felületeken (Chrome, Mozilla Firefox, Edge, stb.), az asztali alkalmazásokban (Microsoft Outlook, stb.) és a mobileszközökön használt applikációk esetén is sárga csík, illetve az alábbi figyelmeztető üzenet jelenik meg:
„FIGYELEM: Ez a levél külső feladótól származik. Ne kattintson semmire a levélben és ne nyissa meg a csatolmányt, amennyiben a küldő email címét nem ismeri fel!”
A levelek megjelölése nem érinti a korábbi egyetemi levelező szolgáltatás (Zimbra) alatt működő postafiókokat.
Indoklás:
Az utóbbi időben jelentősen megnövekedett az egyetemi hálózatba érkező, külső feladótól származó megtévesztő, valamint a mellékletként kártékony kódot tartalmazó e-mail üzenetek mennyisége.
A felhasználói postafiókba érkező rosszindulatú üzenetek súlyos biztonsági kockázatot és fenyegetést jelenetek.
A levelező rendszerben megjelenő figyelmeztetés gyors és hatékony módja a potenciálisan káros levelek időben történő észlelésének.
A megjelenő figyelmeztetés segíti a felhasználókat a hamisított feladóval, megszemélyesítéssel, vagy arculati elemekkel történő visszaélések esetén a káros, adathalász, zsaroló és egyéb levéltartalmak felismerésében, ezzel nagymértékben hozzájárul a megtévesztő levelek rutinszerűen alkalmazott belső továbbításának visszaszorításához, a kártékony email üzenetek által okozott károk elkerüléséhez.