„Karantréning” otthonról dolgozóknak

2020. április 17. - 13:48 Az irodai munkát végzők jelentős része a koronavírus felbukkanása előtt szinte csak a munkába járás során végzett némi testmozgást. A most otthonról dolgozók közül sokan még ennyi erőfeszítést sem tesznek. Elsősorban nekik igyekeznek segíteni a Debreceni Egyetem Sportorvosi Tanszékének munkatársai.

Maradj otthon! Maradj fitt!!! „Karantréning” címmel a home office-ban ténykedőknek, hosszú órákig egy helyben a számítógép előtt ülőknek állítottak össze egyszerű, könnyen végezhető nyújtó-, illetve erősítő gyakorlat sorokat a Debreceni Egyetem Sportorvosi Tanszékének szakemberei. Szántó Sándor tanszékvezető elmondta: az internetről letölthető anyag egyrészt fotókkal gazdagon illusztrált szöveges prezentációkból, másrészt videókból áll össze. A mozgásformákat gyógytornászok mutatják be.

– Azért volt fontos sok képet és videót mellékelni, mert amikor nekikezdünk a gyakorlatoknak, nem mindegy miként állítjuk be a törzsünket, milyen helyzetben van a fejünk a törzshöz képest, mennyire zárjuk a lapockákat, milyen testtartást veszünk fel – fogalmazott Szántó Sándor.

Hangsúlyozta: nem konditermi gyakorlatokról van szó, hanem olyanokról, amelyeknek minimális az eszközigénye, otthoni környezetben is elvégezhetők.

- Mindössze egy szőnyegre, székre, botra, esetleg a botot helyettesítő nyújtófára, seprű-, vagy felmosó nyélre lesz szükségünk hozzá. A legbonyolultabb eszköz, amit a felvételek során használtak egy fit ball labda – fejtette ki a tanszékvezető.

A 6 epizód megtekintése során például kiderül, hogyan kell helyesen ülni, miként kell jól beállítani ehhez a székünket, amennyiben fekve-, vagy kanapén ülve dolgozunk, laptoppal azt miként tegyük. Azt is megtudhatjuk, melyek azok a testtartások, amelyek hosszú távon problémát okozhatnak.

A különböző nehézségű gyakorlatok 5-30 perc alatt végezhetők el. A nyújtásokat naponta akár néhány alkalommal is meg lehet ismételni. Az erősítő gyakorlatok ajánlott sorrendben végzett végrehajtása akár 1-2 hónapos tervezett program is lehet.

– Ezek a mozgások nemcsak az izmok erősítéséhez, hanem az ízületeinkben, gerincünkben jelentkező esetleges fájdalmak megelőzéséhez, megszüntetéséhez is hozzájárulhatnak – emelte ki Szántó Sándor.Az oktató anyagokat az egyetem e-learning oldalára töltötték fel, de nemcsak az intézmény polgárainak érdeklődésére számítanak. Letölteni az alábbi linkről lehet:

https://elearning.med.unideb.hu/maradj_otthon_maradj_fitt

Sajtóiroda - OCs